Senarai Harga Ayam Perap Panggang

Salam Cinta!

Tokmae’s™ Grill membuat dan menjual kambing & ayam perap (marinade). Adunan asli yang diperap menggunakan rempah ratus dan herba terpilih. Kambing dan ayam diperap dengan teknik perapan yang sempurna. Diperkaya dengan madu asli & gula perang. Sangat sesuai dipanggang dalam PanGrill/Microwave/Oven/Arang Kayu. 


Haaaa lagi satu Tokwan nak cakap, ayam perap Tokwan ni bukan main perap macam tu saja. Dia ada teknik dan resepi khas untuk memerap ayam, baru la orang yang makan terasa ummmpphhh. Proses basuh ayam juga dicuci bersih. Pembekal ayam kepada Tokwan pun tokwan selidik dulu tau (Setakat jangkauan Tokwan aje la). Jenis ayam sembelih tak elok Tokwan cancel teruih. Tokwan cerewet dak? haha. Ok la, tokwan membebel plak. Meh la rasa dulu.. Kalau sedap pi tulun habaq la kat oghang. Kalau tak sedap duk diam sudah la. ☺☺


Whatsapp: http://www.wasap.my/60193099026

SENARAI HARGA (Kemaskini 17.10.2017)


🐓AYAM PERAP BBQ/Marinated Chicken BBQ

🐔 Marinated Chicken (Whole): RM30/ekor
🐔 Marinated Chicken (Wings Drummet) Pek ±1kg : RM28

 ðŸ“AYAM KAMPUNG BOKASHI PERAP 

🐔 Bokashi Chicken Marinade (Whole) : -N.A-

*Ayam dipotong 12 bahagian tidak termasuk kepala, kaki & hati. Marinated Chicken Wings/Drummet kembali dijual atas permintaan ramai.



Kenapa mesti beli MARINATED CHICKEN BBQ Tokwan?

  • ✔ 100% Keluaran Muslim
    ✔ Perapan sempurna
    ✔ Halal & Bersih
    ✔ Mudah dan Jimat Masa
    ✔ Rasa Enak & Menyelerakan
    ✔ Sedap Dipanggang 
Cara penyediaan.
  • Keluarkan ayam perap 
  • Masukkan ayam perap ke dalam oven atau Pan Grill/Magic Pan selama 20-25 minit
  • Taburkan sos lada hitam/BBQ ke atas ayam/daging.
  • Sedia untuk dihidang


''Marvelous! Smell & Feel''

Nak Harga Borong?

Call/Whatsapp Tokwan
H/P: +6019 309 9026 
Emel : tokmaesgrill@gmail.com

📲 +6019 309 9026 

www.wasap.my/60193099026
www.wasap.my/60193099026
www.wasap.my/60193099026

👉 Pembelian 10kg dan ke atas bolehlah membuat tempahan 1-2 hari sebelum majlis/event anda bermula.

👉 Deposit 50% atau bayaran penuh sekiranya nilai tempahan RM100 dan ke atas. Resit rasmi akan diberikan dalam format pdf selepas Tokwan terima bayaran.

🚚 Waktu Operasi 

📆 9.00 pagi - 6.30 ptg
📆 Isnin - Sabtu
📆 Ahad Cuti

🚚  Self Pickup/Ambil Sendiri


Sek. Keb. Jalan Kebun, Lorong Haji Taib, Kg. Jalan Kebun, Seksyen 30, 40460 Shah Alam, Selangor. (Map Location akan diberi melalui aplikasi whatsapp anda)

Lawati laman blog Tokwan

http://pembekalkambingperap.blogspot.my

Dibuat & Diedarkan Oleh:

Tokmaes Food Marketing (SA0417163-U)


Senarai Harga Kambing Perap

Salam Hormat!

HARGA RUNCIT TERKINI (KEMASKINI: 22.11.2017

Tokmae’s™ Grill membuat dan menjual kambing perap. Adunan asli yang diperap menggunakan rempah ratus dan herba terpilih. Kambing diperap dengan teknik perapan yang sempurna. Diperkaya dengan madu asli dan gula perang. Sangat sesuai dipanggang dalam PanGrill/ Ketuhar Gelombang/ Ketuhar/ Arang Kayu.

Tokwan nak bagi tau pasal harga kambing perap. Harga yang Tokwan bagi tak la murah dan tak mahal sangat sebab Tokwan jaga kualiti dari segi pembuatan dan penyediaan. Rempah-ratus yang digunakan adalah PREMIUM dan TEKNIK perap yang memang dijaga kualitinya. Meh tengok harga yang Tokwan tulis ni. Senang hangpa nak tengok..


''Marvelous! Smell & Feel''

🐑 KAMBING PERAP/LAMB MARINADE

🐑 Marinated Lamb Shoulder Slice (Bebiri Muda NZ) Pek ±600g:N.A
🐑 Marinated Lamb Shoulder Slice (Bebiri Muda NZ) Pek ±1kg:RM55

    👉 Bahagian bahu kambing
    ðŸ‘‰ Daging Gred Premium (Kurang lemak, banyak isi)   
    👉 Lebih lembut & juicy
    👉 Sedap dipanggang
    👉 Sejukbeku -18°
     👉 Diperap secara vakum
    👉 Vakum pack

🐑 Marinated Mutton Shoulder Slice (Bebiri Tua) Pek ±600g:-N.A-
🐑 Marinated Mutton Shoulder Slice (Bebiri Tua) Pek ±1kg :-N.A-

   ðŸ‘‰ Bahagian bahu kambing   
   ðŸ‘‰ Keras sedikit dagingnya
   ðŸ‘‰ Sedap disalai & dipanggang
   ðŸ‘‰ Sejukbeku -18°

*Anggaran 1kg = 8-12 keping mengikut jenis saiz. Anggaran saiz setiap kepingan adalah 11cm x 9cm. 

              
"PROMOSI SEMPENA CUTI SEKOLAH"



PrOmOsI 10kg Marinated Lamb: RM550 
TEMPAH SEKARANG
HARGA ISTIMEWA RM480 SAHAJA!
 
===================================

PAKEJ KAMBING PERAP LAMB SHOULDER BBQ 10KG (Perapan Istimewa)

10kg hanya RM480 (Jimat sehingga RM70)

[+] PERCUMA 1liter sos lada hitam
[+] PERCUMA 1pack kepak ayam perap

===================================

PAKEJ KAMBING PERAP LAMB SHOULDER BBQ 5KG (Perapan Istimewa)

5kg hanya RM250 (Jimat sehingga RM25)

[+] PERCUMA 1liter sos lada hitam

===================================

*Kambing diperap menggunakan bahagian bahu (Lamb Shoulder NZ). 
**Anggaran 1kg = 7-12 keping mengikut saiz. Promosi bermula dari 27 November 2017 hingga 31 Disember 2017

***Harga promosi tertakluk kepada perubahan tanpa notis awal. 
===================================
 
SOS/SAUCE

Pek 1000ml @ 1Liter

♨ Lada Hitam/Blackpaper: RM10
♨ Barbeku/Barbecue: RM12

Pek 500ml

♨ Lada Hitam/Blackpaper: RM6
♨ Barbeku/Barbecue:RM7


Kenapa mesti beli KAMBING PERAP Tokwan?
  • ✔ 100% Keluaran Muslim
    ✔ Perapan sempurna
  • ✔ Halal & Bersih
    ✔ Mudah dan Jimat Masa
    ✔ Rasa Enak & Menyelerakan
    ✔ Sedap Dipanggang 
Cara Penyediaan
  • Keluarkan kambing perap
  • Masukkan kambing perap ke dalam oven atau Pan Grill/Magic Pan selama 15-25 minit
  • Taburkan sos lada hitam/BBQ ke atas daging/ayam perap
  • Sedia untuk dihidang
Tips
  • Untuk rasa kambing panggang yang lebih sedap, semasa proses memanggang, anda boleh gunakan batang serai yang di ketuk pangkalnya dan dicelup dengan minyak jagung + butter/minyak sapi. Kemudian sapukan ke atas daging. Nampak macam juicy Cubalah!
  • Hanya 10 minit jer panggang atas bara api. Jangan lebih nanti daging jadi keras. Pastikan jarak antara daging/ayam dengan bara api lebih kurang 15-20cm.

''Marvelous! Smell & Feel''

Nak Harga Borong Tak?

->Jom Interaksi Bersama Tokwan<-

Emel : tokmaesgrill@gmail.com

Jom Follow Tokwan

FB : https://www.facebook.com/tokmaesgril 
IG : https://www.instagram.com/tokmaesgrill 
Blog: http://pembekalkambingperap.blogspot.my

P/S: Untuk tempahan 30kg dan ke atas boleh tempah 2 hari sebelum sebarang majlis bermula. Kadang-kadang stok cepat habis. Tokwan pun pelik, orang sekitar Shah Alam/Klang ni kuat makan kambing yaaaa.. Hehe.. 

Beza Lamb vs Mutton

LAMB vs MUTTON

Assalamualaikum..

Tokwan nak beritahu tentang perbezaan LAMB dan MUTTON. Cuba baca maklumat dibawah ini.
Terdapat dua jenis daging kambing yang popular dan selalu digunakan iaitu LAMB dan MUTTON. Dua jenis daging kambing ini sangat berbeza dari segi rasa, tekstur dan sudah semestinya harga.

LAMB ialah daging kambing biri-biri yang berumur kurang dari satu tahun atau belum berumur 12 bulan. Mungkin kambing biri-biri yang berumur 6 bulan, 8 bulan atau 10 bulan yang telah mencapai berat dan sasaran yang dikehendaki dan ia sesuai untuk disembelih. Ia bertujuan untuk menyediakan daging bagi catering, BBQ dan sebagainya.

MUTTON pula ialah kambing kampung/kacang/biri-biri yang lebih tua. Biasanya ia berumur lebih dari satu tahun. Perbezaan daging LAMB dan MUTTON sangat ketara. Daging LAMB lebih lembut dan 'juicy'. Ia sangat sesuai bagi tujuan menyediakan daging untuk BBQ atau kambing golek kerana rasanya sedap, lembut dan 'juicy'.


Manakala daging MUTTON pula lebih sesuai untuk masakan yang lebih heavy seperti gulai, kari, sup, stew, masak biryani,atau masakan bersama nasi arab. Ini kerana daging MUTTON lebih pejal dan keras. Perbezaan dari segi harga juga sangat ketara. Harga daging LAMB jauh lebih mahal berbanding dengan daging MUTTON.

Apa pun berbezaan antara LAMB dan MUTTON, masing-masing mempunyai kelebihan yang tersendiri. Ia mempunyai kelebihan masing-masing berdasarkan tujuan penggunaannya. Yang penting kita pandai memilih daging LAMB atau daging MUTTON untuk tujuan yang berbeza.

Berdasarkan fakta-fakta di atas. maka kita tidak perlu pening lagi untuk memilih daging LAMB atau daging MUTTON.


Tempahan Dadih Segar

Anda sedang mencari DADIH SEGAR ??

Kami sedia menerima tempahan untuk sebarang Majlis/Event




Perisa/Flavour

+ Royal Corn plus Isi Jagung
+ Strawberry Bandung plus Nata De Coco
+ Apple Chocolate plus Nata De Coco

**Kmi juga menerima permintaan untuk perisa selain yang dinyatakan.

Minimum Order: 100 pax
500 ke awah = RM0.85
500 ke atas = RM0.75

Sesuai untuk Majlis/Event:-

+ Kahwin
+ Hari Jadi
+ Bertunang
+ Cukur Jambul
+ Kenduri kesyukuran
+ Rumah Terbuka Hari Raya


TEMPAH SEKARANG!

Call/Whatsapp
+6019 309 9026

NOTA: Tambah RM10 untuk hantar sekitar Shah Alam. Percuma penghantaran untuk sekitar Jalan Kebun, Kota Kemuning dan Bukit Rimau. Tempahan dibuka 24/7.

Tempahan Puding Triffle

Anda sedang mencari PUDING TRIFFLE ??
Kami sedia menerima tempahan untuk sebarang Majlis/Event


"Sedap dan sesuai dijadikan pencuci mulut."

Minimum Order: 100 pax
500 ke awah = RM0.85
500 ke atas = RM0.75

Sesuai untuk Majlis/Event:-

+ Kahwin
+ Hari Jadi
+ Bertunang
+ Cukur Jambul
+ Kenduri kesyukuran
+ Rumah Terbuka Hari Raya


TEMPAH SEKARANG!

Call/Whatsapp
+6019 309 9026

NOTA: Tambah RM10 untuk hantar sekitar Shah Alam. Percuma penghantaran untuk sekitar Jalan Kebun, Kota Kemuning dan Bukit Rimau. Tempahan dibuka 24/7.

Khasiat Daging Kambing

Selama ini banyak perkara yang tidak diketahui oleh pengguna di Malaysia mengenai kepentingan daging dalam diet permakanan mereka. Kita terlalu disuapkan dengan fakta-fakta yang berkaitan masalah kesihatan mengenai daging ini tetapi yang musykilnya ciri-ciri kebaikannya pula jarang disebutkan walaupun kebanyakkan punca masalah kesihatan yang berlaku kepada mereka yang memakan daging sebenarnya datang dari sikap pengguna itu sendiri yang tidak mengamalkan pengambilan diet yang tepat.

Daging kambing dikatakan sebagai panas, mereka yang menghidap penyakit tekanan darah tinggi mungkin tidak mahu mengambil daging kambing kerana percaya ia akan meningkatkan tekanan darah. 


Namun pandangan ini disanggah pakar bioteknologi pembiakan, Prof Dr Ramli Abdullah yang mana katanya, kadar lemak kambing hampir sama dengan ayam iaitu kira-kira tiga peratus.


Apa yang berlaku ialah mereka mungkin mengambil daging kambing biri-biri kerana berbanding kambing, peratus lemak dalam biri-biri ialah sebanyak 16 peratus. 


Mengenai panas, sememangnya daging kambing panas dan kerana itu penduduk di negeri China gemar mengambil daging kambing pada musim sejuk kerana ia dapat memanaskan badan, katanya.


Katanya, persepsi makan daging kambing boleh meningkatkan tekanan darah sudah lama di kalangan masyarakat kita dan apa yang berlaku, faktor psikologi yang mungkin meningkatkan tekanan darah seseorang.


Ini kerana, persepsi itu sudah disematkan dalam kepala dan dengan mengambil daging kambing, secara psikologi ia mungkin meningkatkan tekanan darah kerana seseorang itu mungkin berasa risau terhadap kesan yang mungkin dialami, katanya. 


Digolongkan sebagai daging merah, daging kambing mempunyai rasa unik dan ia dikelaskan sebagai cabrito atau chevon bergantung kepada usia ternakan ini disembelih. 


Cabrito ialah daging kambing yang berusia seminggu dan banyak digunakan untuk tujuan barbeku serta digemari kumpulan etnik tertentu, manakala chevon pula daging kambing dewasa.

Antara Fakta yang tidak diketahui oleh pengguna yang mengambil daging di dalam diet mereka:
-lemak daging kambing adalah hampir sama dengan lemak ayam iaitu hampir 3%

-persepsi memakan daging berkait rapat dengan darah tinggi adalah lebih kepada faktor psikologi kerana ianya telah di “mindset” kan sebelum ini dan faktor ini yang menyebabkan tekanan darah naik kerana risau memakan daging tersebut. (petikan kata seorang Pakar Biologi Pembiakan)


-bagi 100 gram daging kambing boer yang dipangang mengandungi 143 kalori, 27 program protein, 3 gram lemak, 3.7 miligram zat besi, 85 miligram sodium, 75 miligram kolestrol.


-bagi setiap 3 auns daging kambing boer yang dimasak mengandungi 2.58gram lemak dan 0.79 asid lemak tepu berbanding biri-biri mengandungi 16gram lemak dan 7.3 asid lemak tepu. Malah peratus lemak daging kambing boer adalah lebih rendah daripada biri-biri dan lembu. Malah sebuah universiti di New York memberikan daging ini kepada mereka yang mempunyai penyakit kardiovaskular kerana mempercayai khasiatnya. 

(awas! pastikan apa yang anda makan di kedai-kedai yang menyediakan menu berkaitan dengan kambing pastikan ianya betul-betul adalah kambing dan bukan biri-biri kerana secara logiknya disini lah datangnya fakta mengenai daging kambing yang sebenar telah di manipulasikan, kerana atas faktor harga)

-susu kambing adalah yang kedua terbaik selepas susu ibu, nikotinik asid dalam susu kambing membantu pencernaan, memperbaiki fungsi kulit, meningkatkan pengaliran darah dan membantu dalam merawat mereka yang mengalami susah tidur dan kencing malam. Segelas susu kambing segar yang panas boleh disediakan sebelum mereka tidur.

Salah tanggapan bahawa daging kambing mempunyai kandungan lemak tepu dan kolesterol yang tinggi, oleh itu tidak sihat untuk jantung manusia. Kajian Persatuan Jantung Amerika menyarankan, daging kambing untuk mereka yang mempunyai masalah berkaitan jantung. Ini disebabkan daging tersebut tinggi kualiti proteinnya dengan nisbah kandungan lemak yang sihat.Struktur molekul daging kambing adalah berbeza dan hasilnya daging kambing lebih mudah dihadam. Amat sesuai untuk mereka yang mementingkan kesihatan.


Bukan itu sahaja, jika dibandingkan, daging kambing mengandungi zat besi dan kandungan potasium yang rendah kandungan mineralnya. Dagingnya lebih pejal dan lebih rendah kalori daripada daging lembu dan ayam tanpa kulit. Kesemua asid amino yang diperlukan ada di dalam daging kambing tanpa sebarang hormon, bahan kimia dan pencemaran bakteria.Daging Kambing Boer memiliki tulang yang lebih tebal berbanding kambing jenis lain. Disebabkan ototnya yang sekali ganda lebih banyak, kambing Boer memiliki daging yang lebih banyak berbanding kumpulan kambing yang lain. 


Saya juga memegang kata-kata di dalam hadis yang menyebutkan khasiat makanan dalam Islam yang ada menerangkan akan khasiat daging kambing…


“Daging mengandungi banyak khasiat. Dikatakan bahawa orang yang memakan daging selama 40 hari berturut turut tidak akan mendatangkan kebaikan. Dan orang yang tidak memakan daging selama 40 hari berturut- turut juga tidak akan mendatangkan kebaikan. Dengan kata lain makanlah daging secara sederhana. Daging yang paling baik ialah daging kambing. Ianya lebih bersifat panas dan lembab. Daging kambing yang paling baik ialah daging kambing jantan yang berumur satu hingga dua tahun“
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...